Szkoła Podstawowa nr 4 w Czeladzi
Data wytworzenia: | 2024-10-29 15:49:15 |
---|---|
Redaktor: | Gałuszewska Iwona |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Szkoła Podstawowa nr 4 w Czeladzi w roku 2021 z sukcesem przystąpiła do realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „ Aktywna tablica” na lata 2020-2024.
Złożony przez szkołę wniosek został pozytywnie rozpatrzony dzięki temu szkoła otrzymała wsparcie finansowe w formie dotacji celowej w wysokości 14000,00 zł. Dotacja stanowiła 80% kosztów realizacji zadania. Mamy nadzieję, że podjęte działania pozytywnie wpłyną na poprawę efektów kształcenia w naszej szkole.
#Aktywnatablica to program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.
Cel główny Programu #Aktywnatablica będzie realizowany przez cele szczegółowe:
W ramach realizacji Programu #Aktywnatablica SP4 otrzymane programem wsparcie przeznaczyła na zakup:
Wraz ze złożeniem wniosku o udział w Programie, szkoła zobowiązuje się do zrealizowania między innymi następujących zadań:
Więcej na temat programu można dowiedzieć się na stronie:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/nowelizacja-programu-aktywna-tablica
24 czerwca 2022r.
PODSUMOWANIE REALIZACJI ZADAŃ W RAMACH UDZIAŁU W RZĄDOWYM PROGRAMIE „AKTYWNA TABLICA”
I.
https://sp4.czeladz.pl/aktualnosci/galeria-zdjec/idg:181
https://www.facebook.com/914662378558676/posts/5497387010286167/
II.
Ocena wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowania nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się.
Zastosowanie monitora interaktywnego umożliwiło uczniom oraz nauczycielom możliwość rozwijania umiejętności stosowania nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej, a tym samym doprowadziło do podniesienia jakości i efektywności nauczania. Podczas procesu nauczania i uczenia się, zakupiony zestaw dla nauczyciela, monitor oraz inne będące w szkole narzędzia TIK były wykorzystywane do:
W podsumowaniu projektu, podczas wywiadu grupowego, nauczyciele wskazali następujące zalety realizowanego projektu:
Cały proces stosowania TIK doprowadził do:
Charakterystyka problemów i barier w realizacji Programu
Barierą w realizacji programu był zróżnicowany poziom umiejętności uczniów /nauczycieli w pracy z wykorzystaniem komputera oraz TIK w pracy dydaktycznej. Pewne zadania wymagały od uczniów/nauczycieli poświęcania większej niż zakładana ilości czasu, lecz w miarę pracy z nowoczesną technologią i nabieraniem doświadczenia i umiejętności w obsłudze sprzętu, jak i programów praca stawała się coraz sprawniejsza i wydajniejsza.
Ocena stopnia realizacji przez szkoły lub SOSW zadań wynikających z udziału w Programie
Stosowanie TIK w bieżącym roku szkolnym, realizacja wewnątrzszkolnego kształcenia w zakresie TIK oraz samokształcenia nauczycieli w celu zintensyfikowania stosowania TIK w procesie edukacyjnym , a także udział w programie Lekcja: ENTER i w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu miały znaczący wpływ zarówno na proces nauczania jak i uczenia się uczniów. Atrakcyjność lekcji i aktywizacja uczniów znacząco wzrosły.