Zajęcia dodatkowe

 DODATKOWA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA NA ROK SZKOLNY 2024/2025

 OPIS OFERTY EDUKACYJNEJ

Oferta skierowana do wszystkich uczniów szkoły.

Celem oferowanych zajęć dodatkowych jest wszechstronny rozwój uczniów i wyposażenie ich  w umiejętność wyrażania siebie w sposób kreatywny. Odkrywanie przez nich własnych predyspozycji poprzez stosowanie różnych form stymulacji i stwarzanie okazji do rozwijania wielokierunkowych zdolności, zainteresowań, a także inteligencji i emocji.

Tematyka   proponowanych zajęć prowadzi do rozwoju osobowości twórczej, postawy otwartej ukierunkowanej na wrażliwe postrzeganie i odbiór otaczającego nas świata. Uruchomiona zostanie wyobraźnia przestrzenna uczestników, myślenie wizualne, uczenie się wzrokowe poprzez różnorodne działania manualne, które wzbogacone zostaną o ruch kreatywny. Pojemność pamięci zostanie zwiększona. Proces spostrzegania i skupienia uwagi wzrośnie. Kształtowane będą wielostronne zdolności motoryczne oraz koordynacja ruchów ciała. Swobodny ruch pomoże dzieciom nieśmiałym przełamywać bariery. Muzyka, jako narzędzie stymulacji ekspresji twórczej, wyrażania siebie, a także odprężania, będzie towarzyszyła dzieciom podczas zajęć. Stymulowany będzie rozwój słuchu fonologicznego poprzez zabawę dźwiękami. Zostaną wprowadzeni w świat wartości. Dziecko mające prawo do indywidualności będzie gotowe do podejmowania nowych wyzwań.

Z kolei zajęcia programowania i robotyki oraz przedmiotowo-tematyczne będą doskonałą zabawą, poprzez którą łatwiej przyswoją trudniejsze tematy szkolne, a także zagadnienia z informatyki   i matematyki. Dzieci będą się uczyć współpracy i komunikacji, poznawania własnych emocji oraz wartości niezbędnych do funkcjonowania w grupie i społeczeństwie. Rozwijane będą  umiejętności manualne. Różnorodność zajęć pozwoli na stymulowanie przestrzennego i logicznego myślenia oraz rozwoju  emocjonalnego i społecznego. Wzmacniane będą samodzielność i pewność siebie, ale również rozbudzanie postaw proekologicznych   i prospołecznych.

Zapraszamy do odkrywania siebie i magicznego świata kreatywności.

 

WIELOWYMIAROWA, KREATYWNA EDUKACJA

ROZWIJAJĄCA ZDOLNOŚCI  I PASJE.

 Realizacja:

  1. na zajęciach rozwijających kreatywność uczniów, w ramach puli godzin do dyspozycji dyrektora,
  2. podczas zajęć pozalekcyjnych,
  3. na zajęciach z wychowawcami klas,
  4. podczas zajęć świetlicowych,
  5. w ramach przystąpienia szkoły do ogólnopolskich programów.

 

DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA  W SZKOLE

RÓŻNORODNOŚĆ  REALIZOWANYCH W SZKOLE PROJEKTÓW, PROGRAMÓW   I DZIAŁAŃ, STYMULUJĄCYCH  WSZECHSTRONNY ROZWÓJ UCZNIA.

 ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ UCZNIÓW, W RAMACH PULI GODZIN DO DYSPOZYCJI DYREKTORA

( 1 godzina tygodniowo w każdej wymienionej klasie):

 zajęcia artystyczne: plastyczno-muzyczne (Kl. I, II )

Twórczość plastyczna i muzyczna odgrywa istotną rolę w rozwoju dziecka. Pełni funkcję poznawczą  i wychowawczą obejmując całą osobowość dziecka. Praca umysłu w połączeniu z pracą rąk, nóg  i głosu sprawia, że zajęcia artystyczne stają się ważnym, niewerbalnym i werbalnym środkiem poznawania otaczającej rzeczywistości. Są koniecznym i nieodzownym czynnikiem wszechstronnego rozwoju.

Nadrzędnym celem tych zajęć jest:

  • budzenie  i  rozwijanie  zdolności twórczych  młodych artystów,
  • odkrywanie przez nich  własnych możliwości  oraz  promocja młodych talentów na gruncie  szkoły i w środowisku lokalnym,
  • rozwijanie zdolności, wrażliwości, wyobraźni i twórczego myślenia dziecka,
  • rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy plastycznej i gromadzenie doświadczeń poprzez wykonywanie prac z zastosowaniem różnorodnych technik,
  • zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu i zainteresowania tańcem,
  • wzmacnianie motywacji dzieci do rozwoju swych zainteresowań i uzdolnień,
  • nauczanie harmonijnego współżycia w grupie, podporządkowania się umownym zasadom,
  • rozwijanie indywidualnych zdolności każdego dziecka, jego inicjatywy, aktywności   i samodzielności,
  • udział w programach z różnych okazji w szkole i w środowisku,
  • rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.

 komunikacja językowa w krajach anglojęzycznych (Kl. III, Vb, VI)

Zajęcia rozwijające kreatywność uczniów z języka angielskiego mają na celu doskonalenie sprawności komunikacyjnych, a zwłaszcza umiejętność mówienia w języku angielskim oraz rozumienia ze słuchu, jak również poszerzania swojej wiedzy na temat krajów anglojęzycznych. Program zajęć poszerza elementy kultury, literatury, historii, geografii, zwyczajów i świąt oraz życia codziennego w krajach anglojęzycznych. Wiedza na temat kultury krajów anglojęzycznych pomaga zrozumieć sam język i ułatwić jego naukę. Ponadto zajęcia rozwijają i kształtują postawę tolerancji    i otwartości na obce wzorce kulturowe. Zajęcia będą oparte na ćwiczeniach komunikacyjnych, takich jak gry i zabawy, pozwolą spędzić uczestnikom czas w sposób przyjemny i pożyteczny.

Głównym celem zajęć jest:

  • rozbudzanie pasji do nauki języka angielskiego wśród dzieci,
  • pogłębianie ich wiedzy i rozwijanie ich zainteresowań kulturą krajów anglojęzycznych.

 zajęcia TIK, w tym kodowanie i programowanie z wykorzystaniem robotów Photon, druku 3D oraz klocków LEGO( Kl. IV, V)

LEGO® Education SPIKE to  innowacyjna pomoc edukacyjna, która pomaga wprowadzać elementy programowania już w klasach szkolnych. Dzieci ucząc się przez zabawę, nabywają kompetencji matematycznych, językowych czy społeczno-emocjonalnych. Każda lekcja  z wykorzystaniem LEGO® Education SPIKE™ Essential, to ćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów i opowiadania historii, która uczy dzieci wytrwałości i samodzielnego myślenia.

Główne cele zastosowania na zajęciach  z wykorzystaniem klocków LEGO, to:

  • rozwijanie umiejętności manualnych,
  • kształtowanie wyobraźni i kreatywności-zabawa klockami może także pomóc w rozwijaniu umiejętności planowania i rozwiązywania problemów, co jest bardzo ważne w rozwoju dziecka, pomaga mu w rozwijaniu jego wyobraźni,
  • ćwiczenie logicznego oraz przestrzennego myślenia -wymaga planowania i przewidywania, co pomaga rozwijać myślenie logiczne i przestrzenne,
  • wzmacnianie samodzielności i pewności siebie, bardzo ważne dla jego rozwoju emocjonalnego i społecznego,
  • uczenie współpracy i komunikacji- co może pomóc dzieciom w nauce jak współpracować   i dążyć do wspólnego celu,
  • stymulowanie rozwoju emocjonalnego i społecznego -  pozwalające  na ekspresję swoich emocji i uczenie się jak je regulować.

 Robot edukacyjny Photon wykorzystywany na zajęciach, to  pomoc dydaktyczna, która pozwala na zapoznanie się z funkcjonowaniem nowych  technologii. Uczniowie mają możliwość sterowania robotem na odległość i programowania go, przez co mogą zapoznać się z bardziej skomplikowanymi mechanizmami z zakresu robotyki i elektroniki. Praca z robotem rozwija kreatywność, myślenie logiczne i abstrakcyjne, a także uczy dzieci dokładności i wytrwałości w wykonywaniu zadań. Programowanie robota staje się doskonałą zabawą, poprzez którą łatwiej przyswoić trudniejsze tematy szkolne z zakresu nauk ścisłych.

 Zajęcia  z wykorzystaniem druku 3D pomagają uzmysłowić sposoby wykorzystania druku 3D. Zasadniczą częścią zajęć są praktyczne ćwiczenia, które pozwalają uczniom zapoznać się z procesem przygotowania modeli do druku  i obsługi drukarki 3D oraz samodzielnie wykonać elementy przestrzenne z użyciem długopisów 3D.

Cele ogólne zastosowania w edukacji druku 3D, to:

  • poszerzenie wiedzy na temat różnych technologii druku 3D,
  • rozwijanie umiejętności projektowania i przygotowania modeli 3D,
  • kształtowanie świadomości możliwości i ograniczeń druku 3D oraz jego potencjalnych zastosowań,

 ZAJĘCIA POZALEKCYJNE ZGODNE Z ZAINTERESOWANIAMI DZIECI

( 1 godzina tygodniowo każdych zajęć we wskazanej grupie)

 „Pogotowie matematyczne” -zajęcia wyrównujące szanse matematyczne V, VII- VIII

 Zajęcia utworzone z myślą o uczniach, dla których matematyka jest nauką trudną.

Cele ogólne:

  • ugruntowanie wiedzy zdobytej na lekcjach matematyki,
  • uzupełnienie braków w wiadomościach matematycznych,
  • przełamanie strachu przed matematyką i przywrócenie wiary we własne siły,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych w życiu codziennym,
  • rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie.

 „Młodzi Poligloci”-zajęcia rozwijające umiejętność posługiwania się j. angielskim Kl. IV - VI

Poza celami edukacyjnymi, w programie zawarto również cele wychowawcze, a więc rozwijanie zainteresowań uczniów, wzbudzanie szacunku dla innej kultury, ale także wskazywanie na wartość naszej rodzimej kultury i tradycji.

Cele ogólne:

  • rozbudzanie w uczniach ciekawości wobec innych kultur,
  • wyposażenie uczniów w wiedzę dotyczącą krajów, których języka się uczą,
  • rozwijanie twórczego myślenia,
  • rozwijanie własnych zainteresowań,
  • kształtowanie postawy tolerancji i otwartości wobec innych kultur,
  • rozwijanie poczucia wartości własnego narodu na tle innych kultur,
  • kształtowanie umiejętności pracy w zespole,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań,
  • kształtowanie umiejętności poszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji,
  • zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego,
  • przygotowanie uczniów do udziału w konkursach.

 „Spacerkiem do egzaminu” -zajęcia z języka polskiego Kl. VIII

Zajęcia  rozwijające z języka polskiego, skierowane do uczniów najstarszych, mające na celu przygotowanie ich do Egzaminu Ósmoklasisty,

Obejmują działania zmierzające do powtórzenia i utrwalenia wiadomości oraz rozwijania umiejętności określonych w podstawie programowej  nauczania języka polskiego.   

Cele główne:

  • podnoszenie sprawności językowej uczniów,
  • kompleksowa powtórka przed egzaminem z j. polskiego.

 Koło plastyczno-przyrodnicze Kl. I -III

Podczas zajęć, uczniowie będą poznawać różnorodne techniki plastyczne, jak również będą rozwijać potrzeby kontaktu z przyrodą. W zależności od zainteresowań uczniów, ich wnikliwości, niektóre zagadnienia będą potraktowane bardziej wnikliwie. Wszystkie prace i zadania będą  wykonywane   w szkole na zajęciach z kółka plastyczno-przyrodniczego.

Cele główne:

  • rozwijanie twórczego i kreatywnego myślenia,
  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia,
  • pobudzenie ekspresji twórczej,
  • rozwijanie zainteresowań ekologiczno-przyrodniczych, wyrabianie szacunku dla przyrody i jej piękna,
  • propagowanie przyjaznego stylu życia człowieka w stosunku do środowiska.

 Koło małego chemika Kl. I -III

 Zajęcia  mające na celu  rozwijanie sfery poznawczej, intelektualnej i emocjonalnej. Rozwijają  samodzielność, myślenie praktyczne i kreatywne, spostrzegawczość, koncentrację uwagi, uczą wiedzy przyrodniczej, geograficznej, biologicznej itp. Ćwiczą umiejętność współpracy w grupie.

Główne założenia i cele to:

  • budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka,
  • rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych,
  • stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną, a skutkiem, 
  • poznanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń,
  • odkrywanie piękna i złożoności środowiska przyrodniczego,
  • inicjowanie samodzielnych działań dzieci w naturalnym środowisku.
  • wzbogacenie słownika dziecięcego o nowe pojęcia,
  • budowanie więzi społecznych na płaszczyźnie grupy, świetlicy i rodziny,
  • przestrzeganie zasad współdziałania przy pracy,
  • kształtowanie postaw proekologicznych w różnych sytuacjach. 

 Koło taneczne Kl. I -IV

 Koło taneczne przeznaczone jest dla uczniów klas I-IV, lubiących ćwiczyć przy muzyce. Jego celem jest  rozwój i kształtowanie sprawności ruchowej, usprawnianie motoryczności, twórcze wypowiadanie się ucznia poprzez ruchy ciała i kontakt z muzyką.
Cele ogólne to: 

  • stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju,
  • zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu i wyzwalanie aktywności ruchowej,
  • kształtowanie zainteresowania tańcem i ruchem przy muzyce,
  • rozwijanie indywidualnych zdolności każdego dziecka, jego inicjatywy, aktywności    i  samodzielności,
  • doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej, kształtowanie prawidłowej  postawy ciała,
  • budowanie poczucia własnej wartości, pozytywnego obrazu samego siebie i wiary we własne siły,
  • pokazanie muzyki i tańca jako jednej z form aktywności ruchowej i sposobu spędzania  czasu wolnego,
  • integrowanie uczniów i współpraca w zespole,
  • reprezentowanie szkoły w środowisku- udział w konkursach, przeglądach i uroczystościach szkolnych,
  • rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.

  • Koło biologiczne - "Z biologią za Pan Brat" Kl. V - VIII

Celem kółka biologicznego jest rozwijanie zainteresowań biologicznych i pogłębianie wiedzy. Myślą przewodnią tego opracowania jest dążenie nauczyciela do stymulowania aktywności poznawczej  i twórczej uczniów. Chodzi bowiem nie tylko o samo pobudzenie zainteresowań, lecz również o właściwe ukierunkowanie ciekawości poznawczej uczniów. Program koła biologicznego traktować należy jako poszerzenie i uzupełnienie wiadomości z zakresu biologii.

 "Jestem Eko!" - koło przyrodnicze o tematyce ekologicznej kl. V- VIII

Zajęcia mające na celu  popularyzację wśród uczniów wiedzy ekologicznej oraz kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu.

Celem zajęć jest:

  • zachęcenie do wdrażania prostych i praktycznych działań chroniących środowisko,
  • wzbudzenie świadomości ekologicznej w codziennym życiu,
  • poszerzenie wiedzy ekologicznej poprzez wspólną pracę w grupie, czynny udział w zajęciach i zyskanie doświadczenia,
  • kształtowanie postaw obywatelskich,
  • wzbudzenie kreatywności i aktywności,
  • promowanie dobrych praktyk ekologicznych,
  • wzbudzenie szacunku do otaczającego środowiska naturalnego,

 Szachy Kl. I-IV

Gra w szachy  stwarza nieograniczone możliwości wykazania inicjatywy, kształci wyobraźnię przestrzenną, ćwiczy pamięć, uwagę, koncentrację, a przede wszystkim uczy logicznego myślenia. Nauka gry w szachy wpływa dodatnio na zwiększenie aktywności umysłowej ucznia, przyczynia się do rozwoju inteligencji.

 Główne cele to:

  • kształtowanie twórczej aktywności młodzieży, myślenia przyczynowo - skutkowego oraz umiejętności rozwiązywania problemów,
  • wdrażanie do systematycznej i wytrwałej pracy wraz z przestrzeganiem zasad gry "fair play",
  • ćwiczenie koncentracji, pamięci i uwagi, logicznego myślenia i cierpliwości, logiki i intuicji,
  • zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów zarówno w zadaniach szachowych jak i w grze,
  • przygotowanie uczniów do udziału w zawodach na różnym szczeblu, od szkolnego zaczynając.

 REALIZACJA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH NA ZAJĘCIACH   Z WYCHOWAWCAMI KLAS

( 1 raz w tygodniu we wskazanej klasie)

 Ogólnopolski projekt edukacyjny - Uniwersytet dzieci w klasie: ,,Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie?” Kl. I

Realizacja projektu oparta na metodzie pytań i doświadczeń, która uczy pracować projektowo oraz rozwija myślenie naukowe dzieci, oparte na stawianiu pytań, planowaniu procesu badawczego i wyciąganiu wniosków z przeprowadzonych doświadczeń.
Podczas realizacji projektu uczniowie będą trenować pracę indywidualną i w zespole, rozwiną swoją kreatywność i umiejętność krytycznego myślenia. Zobaczą, że warto nie tylko pytać, ale też poznawać świat wszystkimi zmysłami.

 Ogólnopolski projekt edukacyjny - Uniwersytet dzieci w klasie: "Uczeń w sieci. Jak mądrze korzystać z Internetu?" Kl. II

 W czasie projektu uczniowie zdobędą wiedzę na temat różnych zagrożeń związanych z użytkowaniem Internetu. Poznają zasady bezpiecznego umieszczania treści w sieci, a także ograniczenia    w korzystaniu z cudzych utworów. Będą tworzyć bezpieczne hasła i analizować informacje znalezione w internecie pod kątem autentyczności. Zastanowią się także, jak zadbać o cyfrową równowagę. 

 Ogólnopolski projekt edukacyjny „ Kreatywne prace plastyczne” kl. III

 Głównym celem projektu jest prowadzenie prawdziwie twórczych działań plastycznych wspierających rozwój dziecka, a szczególnie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, spostrzegania, pamięci i uwagi. Uczniowie tworzą prace plastyczne inspirowane przyrodą, naturą i najbliższym otoczeniem dziecka za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych

 Międzynarodowy projekt edukacyjny “Kolorowe uczucia Gucia”- na zajęcia rewalidacyjne w kl. III, IV

Podstawowym założeniem jest rozwój świadomości własnych emocji, umiejętności radzenia sobie  z nimi, a także zdolności dostrzegania emocji u innych. Projekt ma na celu ułatwienie pokonywania trudności ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie z wykorzystaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii.

 Ogólnopolski projekt edukacyjny - Uniwersytet dzieci w klasie: „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje”? Kl. IV

Celem projektu jest kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji  u uczniów, a także rozwijanie kompetencji w zakresie komunikacji w grupie

 Ogólnopolski projekt edukacyjny - Uniwersytet dzieci w klasie: “Ja w relacjach. Jak zrozumieć siebie i innych? Kl. V

Podczas lekcji uczniowie będą działać zarówno zespołowo, jak i indywidualnie. Popracują nad asertywną i konstruktywną komunikacją, a także wezmą udział w ćwiczeniach pomagających   w regulacji emocji. Uczniowie nauczą się lepiej rozumieć siebie oraz innych. Wzmocnią poczucie własnej wartości, a także uważność. Rozwiną umiejętność komunikacji oraz nawiązywania   i utrzymywania pozytywnych relacji.

Ogólnopolski projekt edukacyjny - Uniwersytet dzieci w klasie: ,,Ja w społeczeństwie. Jak zrozumieć świat?” Kl. VI

Podczas zajęć uczniowie będą analizować takie wartości, jak: odpowiedzialność, tolerancja czy wsparcie innych. Rozwiną wrażliwość na potrzeby wspólnoty lokalnej oraz poznają powszechnie przyjęte zasady w społeczeństwie. Porozmawiają m.in. o kontekstach współczesnych migracji, czy demonstracji. Będą budować postawę świadomego uczestnictwa i twórczego zaangażowania w życie społeczne. 

Ogólnopolski projekt edukacyjny - Uniwersytet dzieci w klasie: “ Ja w przyszłości. Jak planować swoją karierę.” KL. VII i VIII

Program ma na celu wesprzeć uczniów w świadomym i trafnym wyborze dalszej drogi kształcenia,  a w przyszłości zawodu. Podczas zajęć uczniowie będą budować poczucie wpływu na własny sukces życiowy i zawodowy. Odkryją swoje predyspozycje i zainteresowania. Przeanalizują, nad którymi kompetencjami warto pracować już teraz, aby w przyszłości stać się jak najlepszym kandydatem na wymarzone stanowisko pracy. Uczniowie rozwiną umiejętność radzenia sobie z porażkami
czy nadmiernymi oczekiwaniami, a także wzmocnią kompetencję uczenia się - kluczową zdolność  w dynamicznie zmieniającym się świecie.  

REALIZACJA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH  W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

 Ogólnopolski projekt edukacyjny - “Gramy zmysłami”

Głównym celem projektu jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłówu dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami. Podczas realizacji projektu uczniowie będą rozbudzać kreatywność realizując poszczególne zadania a także stymulować wszystkie zmysły.

 Międzynarodowy Projekt Edukacyjny “Kreatywne Prace Plastyczne”

 Głównym celem projektu jest zaspokojenie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej poprzez różnorodne działania plastyczne.

 Ogólnopolski Projekt Edukacyjno - Czytelniczy “Bajki - Pomagajki”

 Głównym celem tego projektu jest ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka przez bajkoterapię.

 Ogólnopolski Projekt Edukacyjny: Zdrowi, Bezpieczni, Kreatywni Aktywni Lokalnie

Głównymi celami programu są:

  • stworzenie warunków do stymulowania i kształtowania nawyku podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci,
  • stworzenie warunków do poprawy sprawności fizycznej, stanu zdrowia oraz jakości życia dzieci i młodzieży, w tym profilaktyka nadwagi  i otyłości,
  • promocja zdrowego i aktywnego stylu życia wśród dzieci i młodzieży,
  • promocja różnych sportów wśród dzieci,
  • wsparcie kadr pracujących z dziećmi i młodzieżą.

 PRZYSTĄPIENIE DO OGÓLNOPOLSKICH PROGRAMÓW SPORTOWYCH NA ROK BIEŻĄCY

( realizacja określonych w programach zadań oraz wymiaru godzin):

Mały Mistrz Kl. I -III

Głównymi celami programu są:

  • stworzenie warunków do stymulowania i kształtowania nawyku podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci,
  • stworzenie warunków do poprawy sprawności fizycznej, stanu zdrowia oraz jakości życia dzieci i młodzieży, w tym profilaktyka nadwagi  i otyłości,
  • promocja zdrowego i aktywnego stylu życia wśród dzieci i młodzieży,
  • promocja różnych sportów wśród dzieci,
  • wsparcie kadr pracujących z dziećmi i młodzieżą.

 Projekt „Aktywny do kwadratu” w ramach programu „Aktywna Szkoła” Kl. IV - VIII

 To program   ciekawych  treningów z wykwalifikowaną kadrą, podczas których uczniowie zyskują szansę na:

  • rozwijanie swoich pasji i umiejętności,
  • dbanie o sprawność fizyczną i zdrowie,
  • zacieśnianie relacji z rówieśnikami,
  • alternatywną i aktywną formę spędzania wolnego czasu,
  • budowanie kompetencji w zakresie pracy w grupie, organizacji czasu, działania zespołowego,
  • redukcję stresu oraz agresji poprzez sport,
  • budowanie poczucia własnej wartości i sprawczości. 
Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Pliki do pobrania
doc 2024-09-28 Dodatkowa oferta edukacyjna dla uczniów SP4 na rok 2024-2025.doc
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 66
Dodatkowa oferta edukacyjna dla uczniów SP4 na rok 2024-2025.doc 194.5KB -
do góry