2022 / 2023
PROJEKTY EDUKACYJNE REALIZOWANE W POSZCZEGÓLNYCH KLASACH
Z WYCHOWAWCAMI ORAZ W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
w Szkole Podstawowej nr 4 w Czeladzi
rok szkolny 2022/2023
KLASA 1A WYCHOWAWCA: EWA GOLEC
- Międzynarodowy Projekt Czytelniczy “Czytam z klasą - lekturki spod chmurki. Edycja IV. Podróżowanie przez czytanie” - klasa 1a - bieżący rok szkolny
- Międzynarodowy Projekt Kreatywne Prace Plastyczne - klasa 1a - bieżący rok szkolny.
KLASA 2A WYCHOWAWCA: AGNIESZKA SPYRKA
- Międzynarodowy Projekt Czytelniczy “Czytam z klasą - lekturki spod chmurki. Podróżowanie przez czytanie” - klasa 2a - bieżący rok szkolny
- Międzynarodowy Projekt Kreatywne Prace Plastyczne - klasa 2a - bieżący rok szkolny.
KLASA 3A WYCHOWAWCA: MAGDALENA PYTLARZ
- Międzynarodowy Projekt Czytelniczy “Czytam z klasą - lekturki spod chmurki. Edycja IV. Podróżowanie przez czytanie” - klasa 3a - 2022/2023
- Międzynarodowy Projekt Kreatywne Prace Plastyczne - klasa 3a - 2022/2023
KLASA 3B WYCHOWAWCA: KORNELIA SOBCZYK
- Projekt Uniwersytetu Dzieci z klasą “Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy, i waży?” (dedykowany dla klas III) - bieżący rok szkolny.
- Międzynarodowy Projekt Czytelniczy “Czytam z klasą - lekturki spod chmurki. Podróżowanie przez czytanie”, edycja IV - klasa 3b - bieżący rok szkolny (październik-maj, prowadzone jako innowacja).
KLASA 4A WYCHOWAWCA: ANNA BORZĘCKA
- Projekt Uniwersytetu Dzieci z klasą " Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje? Dla klas 4- bieżący rok szkolny.
KLASA 5A WYCHOWAWCA: MAGDALENA TYRAŁA
- Projekt Uniwersytetu Dzieci z klasą "Ja w relacjach. Jak zrozumieć siebie i innych?” -bieżący rok szkolny.
KLASA 6A WYCHOWAWCA: ALEKSANDRA BRYCH
- Projekt Uniwersytetu Dzieci z klasą "Ja w relacjach. Jak zrozumieć siebie i innych?” -bieżący rok szkolny.
CELE GŁÓWNE REALIZOWANYCH PROJEKTÓW:
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy “Czytam z klasą - lekturki spod chmurki. Edycja IV. Podróżowanie przez czytanie”- klasy 1,2,3a
Cele główne:
- Innowacja opiera się na niestandardowym sposobie pracy z lekturą. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe, uczniowie włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem. Czwarta edycja projektu, zaprojektowana na rok szkoły 2022/2023, polega na skorelowaniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, o których będzie mowa w czytanym tekście, ich piękna, różnorodności, kulturyi tradycji. Ponadto uczniowie nauczą się pakowania bagażu podróżnego, postępowania w przypadku zgubienia się, a także pisania i wysyłania pocztówek lub listów.
- Praca z książką stanie się przyczynkiem do realizacji wielu kreatywnych zadań oraz akcji czytelniczych, wybranych przez uczniów, spośród propozycji zamieszczonych w Regulaminie projektu.
Międzynarodowy Projekt Kreatywne Prace Plastyczne -klasy 1,2,3a
Cele główne:
- Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez działania plastyczne.
- Arteterapia rozwojowa dla dzieci oraz profilaktyka zdrowia psychicznego.
- Inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej we współpracy z nauczycielami/pedagogami/terapeutami prowadzącymi projekt.
Projekt Uniwersytetu Dzieci z klasą “Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy, i waży?” -klasa 3b
Cele główne:
- Uczniowie sprawdzą, jak z matematyki korzystają przedstawiciele różnych zawodów: kucharze, krawcy czy muzycy. Będą trenować projektowanie, wyobraźnię przestrzenną czy odmierzanie składników. Zobaczą również, jak wygląda praca w różnych profesjach, co pozwoli im zwiększyć świadomość, w jakich dziedzinach chcieliby się rozwijać.
Projekt Uniwersytetu Dzieci z klasą " Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?”- Dla klas 4
Cele główne:
- Rozwijanie kompetencji społecznych. Podczas lekcji. Praca zespołowa, poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, a także rozpoznawanie, co czują inni. Dzięki temu uczniowie wzmocnią umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami, empatię i świadomość.
Projekt Uniwersytetu Dzieci z klasą " Ja w relacjach. Jak zrozumieć siebie i innych?”- Dla klas 5 i 6
Cele główne:
- Wsparcie i rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych. Podczas lekcji uczniowie będą działać zarówno zespołowo, jak i indywidualnie. Popracują nad asertywną i konstruktywną komunikacją, a także wezmą udział w ćwiczeniach pomagających w regulacji emocji. Dzięki projektowi uczniowie nauczą się lepiej rozumieć siebie oraz innych. Wzmocnią poczucie własnej wartości, a także uważność. Rozwiną umiejętność komunikacji oraz nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji.
PROJEKTY REALIZOWANE W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
- „Świetliczaki na tropie kolorów ''-Ogólnopolski Projekt Edukacyjny w ramach Akademii Świetlicowej
Cele główne:
- wychowanie ucznia aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą;
- uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata i potrzebę ochrony przyrody;
- działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata;
- rozwijanie zdolności manualnych ucznia;
- zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.
- ,, W tekturowym świecie dobrze bawić się będziecie '' Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
Cele główne:
- kształtowanie postaw proekologicznych,
- uświadamianie zależności stanu środowiska od działalności człowieka,
- umożliwienie podejmowania działań ekologicznych w najbliższym środowisku,
- promocja idei ekologicznych,
- wdrażanie do selektywnej zbiórki odpadów,
- pogłębianie zainteresowań przyrodniczych,
- uzmysłowienie roli papieru, tektury i kartonu w edukacji przedszkolnej,
- rozbudzanie kreatywności,
- kształtowanie sprawczości i samodzielności,
- nabieranie pewności siebie i kształtowanie własnej wartości.
- ,, Gramy zmysłami '' Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
Cele główne:
- Innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci.
- Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej.
- Poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na temat integracji sensorycznej i zmysłów;
- Wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci;
- Rozbudzenie kreatywności w realizacji zadań;
- Stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw i sytuacji edukacyjnych;
- Tworzenie warunków do kształtowania przez dzieci świadomości własnego ciała;
- Współpraca nauczycieli i dzieci na terenie całego kraju poprzez wspólną wymianę doświadczeń.
- „Kubusiowi Przyjaciele Natury” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
Cele główne:
- Proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat
- Uczniowie nauczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają podstawowe zasady ekologii i dowiedzą, dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz poznają korzyści płynące z ruchu.
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ ( w ramach GDD)
KLASA 1A
Nauczyciel realizujący zajęcia: EWA GOLEC
Na zajęciach GDD będą realizowane projekty Kreatywne Prace Plastyczne oraz projekt innowacyjny “Czytam z klasą - lekturki spod chmurki”
KLASA 2A
Nauczyciel realizujący zajęcia: AGNIESZKA SPYRKA
Zajęcia gdd poświęcone będą realizacji projektów edukacyjnych: Kreatywne Prace Plastyczne oraz projekt innowacyjny Czytam z klasą - lekturki spod chmurki.
KLASA 3A
Nauczyciel realizujący zajęcia: MAGDALENA PYTLARZ
Na zajęciach GDD będą realizowane projekty Kreatywne Prace Plastyczne oraz projekt innowacyjny “Czytam z klasą - lekturki spod chmurki”.
Dodatkowo będą odbywały się zajęcia wspierające logiczne myślenie i rozwijające kompetencje matematyczne.
KLASA 3B
Nauczyciel realizujący zajęcia: KORNELIA SOBCZYK
Zajęcia rozwijające kreatywność poświęcone zostaną na realizację projektu “Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?” oraz projekt innowacyjny Czytam z klasą - lekturki spod chmurki.
KLASA 4A
Nauczyciel realizujący zajęcia: MAGDALENA TYRAŁA
Program zajęć rozwijających kreatywność i zainteresowania w grach zespołowych".
Na zajęciach uczniowie będą uczestniczyć w grach zespołowych.
KLASA 5A
Nauczyciel realizujący zajęcia: KRZYSZTOF GAJEWSKI
Zajęcia gdd poświęcone będą realizacji projektów edukacyjnych: LEGO Spike Essential i LEGO Spike Prime
KLASA 6A
Nauczyciel realizujący zajęcia: KRZYSZTOF GAJEWSKI
Zajęcia gdd poświęcone będą realizacji projektów edukacyjnych: LEGO Spike Essential i LEGO Spike Prime
Nauczyciel realizujący zajęcia: MAGDALENA TYRAŁA
Program zajęć rozwijających kreatywność i zainteresowania w grach zespołowych.
Na zajęciach uczniowie będą uczestniczyć w grach zespołowych.