Strona główna/Nasza szkoła/Misja i wizja szkoły

KONCEPCJA   FUNKCJONOWANIA  I  ROZWOJU  SZKOŁY PODSTAWOWEJ  NR 4  W  CZELADZI

na lata 2024-2029

 

"Najlepszym sposobem przewidzenia przyszłości jest jej tworzenie." 

 

Koncepcja pracy i funkcjonowania szkoły opiera się na realiach szkoły oraz  na  podstawowych jej filarach: 

  • optymalnej realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych,
  • efektywności pracy i organizacji,
  • zarządzaniu,
  • współpracy z rodzicami,
  • funkcjonowaniu szkoły w środowisku lokalnym,
  • bazie lokalowo-dydaktycznej.

Poniższa koncepcja jest zbiorem priorytetów i zadań do realizacji  w  latach 2024 - 2029.

Ma charakter postępowy i polega na systematycznym wykonywaniu zadań oraz dodawaniu priorytetów na kolejne lata szkolne.

Dzięki temu nie kończy się wraz z realizacją zadania, ale wiąże planowanie bieżącej pracy z dotychczasowymi działaniami  i osiągnięciami oraz z planem rozwoju, inspiruje do ciągłego myślenia o przyszłości, wymusza systematyczną aktualizację, co sprawia, że plan nie ulega dezaktualizacji, a zapewnia płynność  w planowaniu oraz umożliwia ukierunkowanie pracy zarówno na efekt, jak i na proces.

 

DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZA

Cel

Konfucjusz pisał:

Kto zna cel, może podjąć decyzję

Kto podejmie decyzję, odnajdzie spokój

Kto odnajdzie spokój, poczuje się bezpiecznie

Kto poczuje się bezpiecznie, może pomyśleć

Główny cel dzielności dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej szkoły, to: wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia oraz wyposażenie go w niezbędną wiedzę  i umiejętności potrzebne do dalszego etapu kształcenia; dążenie do jednego, wspólnego miejsca - sukcesu szkoły, którą wszyscy razem tworzymy - szkoły bezpiecznej  przyjaznej uczniowi,  o komfortowych warunkach do nauki  i rozwoju.

 

Efektywna działalność dydaktyczna oraz wszechstronnie rozumiana ,,jakość” ,

są najistotniejszymi cechami,  które należy   podtrzymywać i udoskonalać w szkole. Dlatego wszystkie działania szkolne są  nakierowane na całościowy rozwój osobowościowy uczniów i profesjonalny rozwój pracowników oraz  na tworzenie właściwego klimatu sprzyjającego rozwojowi szkoły.

 1.Misja

„Szkoła nie jest przystankiem, jest drogą,

która się otwiera na coraz nowsze horyzonty do zdobycia."

Jesteśmy i będziemy szkołą otwartą i bezpieczną. Uczniami szkoły są dzieci z najbliższego środowiska.
Tworzymy przyjazną szkołę, w której każdy realizuje się na miarę własnych potrzeb i możliwości. Swoje działania opieramy na takich wartościach jak: uczciwość, mądrość, odpowiedzialność, współdziałanie i skuteczność.

Głównym zadaniem naszej szkoły jest wspieranie rozwoju osobowego każdego ucznia, poprzez rzetelne i wszechstronne przekazywanie wiedzy potrzebnej w życiu, kształtowanie umiejętności samodzielnego poruszania się we współczesnym świecie, zastosowanie w sposób twórczy zdobytej w szkole wiedzy oraz wychowanie nastawione przede wszystkim  na uwrażliwienie na dobro, prawdę i piękno.

Charakteryzuje nas otwartość na propozycje uczniów, nauczycieli i rodziców oraz szczerość we wzajemnych kontaktach. Dążymy do tego, aby autentyczna tożsamość celów dyrektora, nauczycieli, uczniów i rodziców, stwarzała podstawę wszelkich podejmowanych przez nas działań. Nasze współdziałanie ma sprzyjać skutecznemu zaspakajaniu potrzeb uczniów i jak najlepszemu przygotowaniu ich do życia. Nasz zespół wyróżnia atmosfera twórczej współpracy, otwarcia na nowe doświadczenia oraz dobrze przygotowana kadra pedagogiczna.

  • Dla kogo jesteśmy? Dla: uczniów, rodziców, siebie i innych nauczycieli, pracowników administracyjnych, środowiska lokalnego: dzielnicy, miasta, regionu.
  • Po co jesteśmy? Dla: rozwoju naszych uczniów, dla własnego rozwoju, aby: przygotowywać do kolejnych etapów edukacji, uczyć świadomego uczenia się, wspomagać rodziców w wyposażaniu naszych uczniów w wartości, wspomagać rodziców w opiece nad dziećmi oraz wspierać  w procesie wychowania.
  • Czego potrzebujemy? Wiedzy o procesie uczenia się, świadomych, nauczycieli i rodziców, dobrej atmosfery pracy, zaangażowania nauczycieli w te obszary funkcjonowania szkoły, w których czują się dobrze; skutecznej komunikacji, stale rozwijających  się zasobów bazy szkoły.
  1. Wizja

"Współpraca to zdolność do pracy razem w kierunku wspólnej wizji (…).”

Nauczyciel to ktoś, kto widzi w każdym wychowanku

wyjątkową osobę i zachęca ją do rozwijania swoich

indywidualnych talentów oraz mocnych stron.”

 

Jesteśmy i będziemy  szkołą nowoczesną  i przyjazną. Pracujemy jako zespół, szanując  i wspierając się nawzajem. Uczymy kreatywności, z jednoczesnym naciskiem na odpowiedzialność za własne decyzje. Jesteśmy otwarci na świat i zmiany w nim zachodzące, chętni do czerpania z jego dorobku naukowego  i kulturowego. Nasza szkoła jest zakorzeniona w tradycji lokalnej i narodowej. Kształcimy swoich uczniów  w oparciu o szacunek do drugiego człowieka, poszanowanie systemu wartości, dziedzictwa kulturowego i historycznego. Każdy uczeń w naszej szkole osiąga sukces na miarę swoich możliwości, uczy się żyć w środowisku i dla środowiska. Kształtujemy w uczniach wrażliwość na dobro, prawdę  i piękno. Najwyższym dobrem jest dla nas Uczeń. Wizją Naszej Szkoły jest harmonijne współdziałanie nie tylko wszystkich organów szkoły, ale i środowiska, zmierzające do zapewnienia uczniom warunków umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie nie tylko  w dynamicznie rozwijającym się nowoczesnym świecie, ale i  świecie z tradycjami  i wartościami.

 Szkołę Podstawową nr 4  cechują:

  • Uczeń - Dobrze przygotowany do kolejnego etapu edukacji, angażujący się w życie klasy, szkoły, środowiska,  który czuje się doceniony i dowartościowany. Jest kreatywny,  zna swoje mocne i słabe strony, potrafi kierować procesem uczenia się, wie, że warto się uczyć,  prawidłowo funkcjonuje w grupie,  jest dobrym człowiekiem,  radzi sobie z sukcesem i porażką,  potrafi rozwiązywać swoje problemy, pracować w grupie.
  • Rodzic - Obdarzający zaufaniem nauczycieli i szkołę, jest zadowolony z funkcjonowania szkoły. Otwarty na nauczycieli, interesujący się postępami swego dziecka, świadomy mocnych i słabych stron dziecka,  angażujący się we współpracę ze szkołą.
  • Pracownik- Realizujący się w swojej pracy. Zadowolony z miejsca, w którym pracuje, świadomy swoich mocnych i słabych stron, z pasją oddający się swojej pracy, kreatywny,  skłonny do refleksji - analizujący wyniki swojej pracy, współpracujący z innymi. Włącza się w działania podejmowane w szkole, podnosi swoje kompetencje,  chce i wykorzystuje dostępne pomoce dydaktyczne,  doskonali swój warsztat pracy.
  • Postawy i wartości - Poszanowanie tradycji szkoły, miasta, regionu i państwa, akceptacja siebie                          i innych, wielokulturowości i wieloreligijności.  Praca nad samorozwojem,  aktywność                                  w środowisku, w którym żyjemy, utożsamianie się ze swoją szkołą,  słuchanie siebie nawzajem,  podejmowanie pracy i współpracę,  wykazywanie się otwartością wobec innych,  nie poddawanie się w trudnych sytuacjach; uczciwość w stosunku do siebie i innych,  wrażliwość  na ludzką krzywdę, dbałość o własne zdrowie.
  1. Model Absolwenta

 Pierwszą rzeczą musi być zawsze  dobro dziecka.

Ono musi się czuć kochane, ale musi też czuć się bezpiecznie.

Wiedzieć, co może, a czego nie wolno mu robić.”

Absolwent  Szkoły Podstawowej nr 4 w Czeladzi przygotowywany jest do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie, wyposażony jest w rzetelną wiedzę, posiada poczucie własnej wartości, zna i rozumie podstawowe zasady moralne oraz swoje prawa  i obowiązki. Czuje się Polakiem  i Europejczykiem. To uczeń, który posiada umiejętności poznawcze, praktyczne  i komunikacji społecznej. Jest kreatywny, asertywny, ale i empatyczny. 

Absolwent Szkoły Podstawowej nr 4 w Czeladzi jest Polakiem umiejącym żyć godnie i poruszać się w otaczającym go świecie. Pragniemy, aby jak największa liczba uczniów spełniała w pełni  model absolwenta, który:

  • Jest samodzielny i kreatywny -doskonale funkcjonuje w swoim naturalnym otoczeniu, wykorzystuje różne źródła informacji, jest przygotowany do nauki na wyższym stopniu kształcenia, potrafi stawiać sobie cele i realizować je
  • Jest przygotowany do życia we współczesnym świecie - posiada solidną wiedzę i umiejętności ponadprzedmiotowe oraz wysoki poziom posługiwania się językami obcymi, umie wykorzystywać je w praktyce; posługuje się nowymi technologiami, przestrzega zasad kultury  i życia społecznego
  • Szanuje prawo, jest odpowiedzialny i zdyscyplinowany- stosuje się do ogólnie przyjętych norm i przepisów w szkole i poza nią; umie stopniować oceny moralne i dokonywać wyboru w sytuacjach trudnych i niejednoznacznych; stara się przewidzieć skutki swoich działań, ponosi konsekwencje swoich czynów, cieszy się z sukcesów, akceptuje porażki
  • Wierzy w siebie, potrafi się uczyć- ma poczucie własnej wartości, zna swoje mocne i słabe strony, potrafi pracować nad sobą; samodzielnie organizuje proces uczenia się, stosuje efektywne techniki uczenia się, zna i stosuje nawyki skutecznego działania; potrafi dokonać świadomego wyboru dalszej drogi kształcenia, zgodnie z własnymi możliwościami i zainteresowaniami
  • Potrafi pracować w zespole - działając w grupie,  poczuwa się do współodpowiedzialności za bezpieczeństwo innych oraz efekty wspólnej pracy
  • Szanuje ojczyznę- dba o kulturę języka, szanuje tradycje i dziedzictwo kulturowe własnego narodu, reprezentuje swoim postępowaniem postawę patriotyczną
  • Jest uczciwy i wrażliwy - rozróżnia dobre i złe uczynki w oparciu o system wartości, zna i stosuje normy dobrego zachowania, jest empatyczny, chętnie podejmuje działania  o charakterze wolontaryjnym
  • Dba o swoje zdrowie i otoczenie -rozwija zainteresowania, prowadzi aktywny tryb życia, docenia siłę profilaktyki
  • Jest tolerancyjny- szanuje godność drugiego człowieka, przejawia postawę antydyskryminacyjną oraz przestrzega prawa demokracji i tolerancji, docenia i akceptuje dorobek innych krajów i kultur
  • Docenia piękno przyrody-interesuje się otaczającym go światem, jest wrażliwy na jego piękno, stara się poszerzać swoją wiedzę, myśli globalnie i nieustannie podnosi swoje kompetencje ekologiczne.

4.    Wychowanie  i  opieka

 „Nie zmuszajmy dzieci do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność.

Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia.

Nie żądajmy, lecz przekonujmy.

Pozwólmy dziecku pytać i powoli rozwijajmy jego umysł tak,

 by samo chciało chcieć.”

Ważnym celem edukacji jest wspomaganie rozwoju młodego człowieka poprzez intensyfikację działań wychowawczych i opiekuńczych

Wychowanie, to dążenie do wszechstronnego rozwoju młodej osoby we wszystkich obszarach: emocjonalnym, umysłowym, społecznym i duchowym oraz troska o stwarzanie optymalnych warunków tego rozwoju. Jest to przede wszystkim powinność rodziców, ale szkoła ma za zadanie ich wspierać. W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu. Obowiązkiem szkoły jest również podejmowanie odpowiednich kroków, w celu zapobiegania wszelkim przejawom dyskryminacji.

 

W realizacji celów wszechstronnego wspierania młodzieży szkolnej nieustannie będziemy  kontynuować i intensyfikować następujące działania:

  • kształtowanie postaw - wychowanie do wartości,
  • tworzenie klimatu wychowawczego, sprzyjającego harmonijnemu rozwojowi ucznia,
  • stwarzanie uczniom pochodzącym z różnych środowisk dogodnych warunków do rozwoju i nauki,
  • aktualizacja procedur postępowania w różnorodnych sytuacjach szkolnych sprzyjających tworzeniu bezpiecznej i przyjaznej szkoły, celem jest zwiększanie poczucia bezpieczeństwa i komfortu uczniów i zgodnie z realiami współczesnego świata,
  • upowszechnianie norm i zasad sprzyjających budowaniu szkoły wolnej od agresji i przemocy,
  • udział w lokalnych i ogólnopolskich przedsięwzięciach pariotycznych, okolicznościowych i  profilaktycznych,
  • kontynuacja organizowania zajęć z zakresu profilaktyki (współpraca z organizacjami, instytucjami i stowarzyszeniami) oraz propagowanie zdrowego stylu życia,
  • właściwe zagospodarowanie czasu wolnego uczniów jako formy zapobiegania agresji i przestępczości -zajęcia pozalekcyjne, w tym koła zainteresowań,
  • angażowanie młodzieży w tworzenie ceremoniału i tradycji szkoły- dążenie do uzyskania swoistej tożsamości wyróżniającej naszą szkołę spośród innych placówek,
  • rozwijanie samorządności uczniowskiej.

 

Naszym celem w zakresie wychowania i opieki jest dążenie do tworzenia  szkoły jeszcze bardziej, samorządnej i demokratycznej. Szkoły, w której uczeń zawsze czuje się dobrze, jest jej współtwórcą i współgospodarzem. Szkoły bez agresji i zagrożeń społecznych, oferującej alternatywę wobec innych pokus. Wychowanie, które jest procesem ciągłym odbywa się w każdej sytuacji szkolnej.

Bardzo ważnym partnerem w projektowaniu pracy szkoły są i będą rodzice. Mogą oni liczyć na szerokie wsparcie ze strony szkoły, na pomoc psychologiczno - pedagogiczną, psychologa, specjalistów, doradztwo pedagoga, doradztwo zawodowe. Przy każdorazowej ewaluacji programu wychowawczo - profilaktycznego będziemy uwzględniać uwagi i spostrzeżenia wszystkich członków społeczności szkolnej - uczniów, rodziców, nauczycieli. Szkoła ma za zadanie  wspomagać młodych ludzi w dokonywaniu słusznych wyborów, w umacnianiu właściwych wartości, zwracać szczególną uwagę na reedukację, resocjalizację, psychoterapię, ale również wpajać  podstawowe, uniwersalne wartości, poprzez:

  • szeroko rozumianą profilaktykę zdrowia   i przeciwdziałania demoralizacji i niedostosowaniu społecznemu w ramach efektywnej realizacji Programu Wychowawczo-Profilaktycznego,  
  • diagnozę sytuacji rodzinnej i potrzeb wychowawczych uczniów,
  • organizowanie pomocy materialnej dla uczniów z rodzin dysfunkcyjnych, dotkniętych bezrobociem, zubożeniem, uczniów przybywających z zagranicy,
  • planowej oraz wielopłaszczyznowej opieki i pomocy pedagogicznej i psychologicznej uczniom z SPE oraz zaopiniowanym przez PPP -zgodnie z literą prawa,
  • diagnozę i monitorowanie spełniania obowiązku szkolnego,
  • organizację opieki w czasie wolnym oraz podejmowanie różnorodnych zadań mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych (pozalekcyjna opieka w świetlicy szkolnej,zajęcia wyrównawcze, koła zainteresowań, zajęcia sportowe, wyjścia edukacyjne, wycieczki),
  • wspieranie szeroko pojętego rozwoju uczniów w sferach: emocjonalnej, społecznej edukacyjnej; działania na rzecz integracji,
  • wdrażanie zasad szlachetnego współzawodnictwa,
  • współpracę z instytucjami lokalnymi służącymi zapewnieniu pomocy, bezpieczeństwa i porządku społecznego, m.in. Strażą Miejską, Policją, Sądem, MOPS, PPP, parafiami,
  • propagowanie postaw proeuropejskich, służących poznawaniu nowych kultur i integracji, wychowywanie w duchu tolerancji i empatii, poszanowania praw człowieka oraz samorządności,
  • kształtowanie zachowań patriotycznych oraz kultywowanie tradycji narodowych z uwzględnieniem idei małej ojczyzny,
  • włączanie młodzieży w tok szeroko pojętego życia kulturalnego i doskonalenie umiejętności pracy w zespole i wdrażanie do konstruktywnej samooceny,
  • promowanie postaw służących utrzymaniu dyscypliny i kultury osobistej uczniów,
  • kształtowanie świadomości ekologicznej i promowanie zdrowego trybu życia.

 

ORGANIZACJA   I  ZARZĄDZANIE  SZKOŁĄ

 Siłą zespołu jest każdy jego członek z osobna.

 Siłą każdego członka jest zespół.” 

 Szkoła sprawnie i efektywnie funkcjonująca musi być dobrze zarządzana.

„Szkoła dobrze zorganizowana” to taka instytucja edukacyjno - wychowawcza, w której zrobiono wszystko, co możliwe, by stworzyć optymalne warunki rozwoju i sukcesu każdego ucznia oraz wykorzystać te warunki   w maksymalnym stopniu.

            Właściwą organizacja pracy, to:

  • przestrzeganie prawa oświatowego i wdrażanie jego zapisów na bieżąco - organizowanie                        i monitorowanie procesów edukacyjnych zgodnie  z obowiązującymi przepisami, wykorzystanie wniosków w planowaniu  i doskonaleniu,
  • realizowanie Koncepcji Pracy Szkoły jej analizę i modyfikację; zapoznanie z nią współpracowników, rodziców i uczniów,
  • opracowywanie Arkusza Organizacacji Szkoły zgodnie  przepisami prawa, w porozumieniu z organem prowadzącym oraz organem nadzorującym, po rozpoznaniu potrzeb uczniów oraz  sporządzenie  Planu Pracy Szkoły i Planu nadzoru pedagogicznego,
  • opracowanie planu lekcji w sposób zapewniający optymalne wykorzystanie zasobów szkoły oraz zgodny z zasadami BHP, 
  • prowadzenie działań służących wyrównywaniu szans edukacyjnych,
  • zapewnienie bezpieczeństwa i komfortowych warunków wszystkim uczniom i pracownikom,
  • organizowanie nadzoru pedagogicznego,  rad pedagogicznych, w tym szkoleniowych,   w ramach WDN,
  • wspieranie i monitorowanie pracy zespołów zadaniowych i przedmiotowych,
  • kontynuacja ścisłej współpracy z Radą Rodziców, Samorząde Uczniowskim i Szkolnym Kołem Wolontariatu,
  • wsparcie socjalne młodzieży z rodzin dotkniętych zubożeniem, bezrobociem oraz rodzin dysfunkcyjnych a także dzieci przybyłych z Ukrainy po  wybuchu wojny,
  • śledzenie losów absolwentów,
  • aktualizowanie dokumentów szkoły, zgodnie ze zmianami prawa oświatowego,
  • monitorowanie przepływu wiadomości między członkami społeczności szkolnej,
  • udział w programach o różnym zasięgu, zgodnych z misją i wizją szkoły, wynikających z bieżącej oferty edukacyjnej,
  • poszerzenie współpracy z instytucjami działającymi w środowisku lokalnym i pozalokalnym,
  • nieustanna i bieżąca poprawa  wystroju wnętrza budynku;
  • dbałość o otoczenie zewnętrzne szkoły;
  • wzbogacanie bazy dydaktycznej, sportowej i zasobów szkoły w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne,
  • pozyskiwanie środków pozabudżetowych, aplikowanie do programów unijnych,
  • zagwarantowanie uczniom bogatej oferty edukacyjnej oraz umożliwianie młodzieży udziału w różnorodnych konkursach -organizacja dodatkowych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szczególnie uzdolnionych i rozwijających swoje zainteresowania.

          Prawidłowa organizacja pracy szkoły możliwa jest, gdy panuje w niej  dobra atmosfera, kiedy każdy z pracowników właściwie i prawidłowo spełnia swoją rolę.

Kluczem do sukcesu jest skupienie się na celach,

a nie na przeszkodach (…).

Sukces nie jest przypadkowy.

 To ciężka praca, wytrwałość, nauka, studiowanie, poświęcenie i przede wszystkim miłość do tego,

 co robisz lub uczysz się robić.

 WSPÓŁPRACA  Z  RODZICAMI

 (...) Chociaż droga każdego człowieka jest inna,

zawsze istnieje pewien punkt,

w którym wszystkie się zbiegają.”

Rodzice i opiekunowie uczniów są ważnym ogniwem szkoły. Wzajemna współpraca,  to warunek dobrego jej funkcjonowania.

Szkoła Podstawowa nr 4 jest i  będzie  na tę współpracę otwarta. Pełna jawność  działań, konsultacje z rodzicami we wszystkich ważnych kwestiach dotyczących szkoły, niczym nie skrępowana  samorządność w każdym zakresie, to zadania przed jakimi stoi szkoła.

W szkole dbamy o to, aby rodzice:

  • czuli się rzeczywistymi współgospodarzami szkoły,
  • wspólnie znajdowali mocne i słabe strony szkoły,
  • wykazywali się aktywnością i byli współorganizatorami życia szkoły, jak i działań środowiskowych,
  • dostrzegali i doceniali efekty poczynań dzieci i nauczycieli.

Rodzice  są pierwszymi i najważniejszymi wychowawcami swoich  dzieci, współpracującymi ze szkołą, tworzą płaszczyznę porozumienia, polegającą na dialogu    i budowaniu wzajemnego zaufania.

 

FUNKCJONOWANIE SZKOŁY  W  ŚRODOWISKU  LOKALNYM

„(…) Ludzie pracujący razem  jako jedna grupa

potrafią dokonać rzeczy,

których osiągnięcie nie śniło się nikomu z osobna…”

 Czwórka jest i będzie otwarta na środowisko lokalne. Zawsze  aktywnie uczestniczy we wszystkich jego obszarach.  Społeczność szkolna włącza się w tok lokalnych  imprez o charakterze  kulturalnym, patriotycznym   i sportowym oraz regionalnym i europejskim.

Tylko dobra i szeroko pojęta współpraca szkoły z rodzicami, samorządem lokalnym, instytucjami, jest gwarancją zabezpieczenia podstawowych potrzeb i rozwijania zainteresowań uczniów. Pozwala także na tworzenie klimatu miłości do rodziny, małej i wielkiej ojczyzny, uczy dzieci otwarcia na innych i  odpowiedzialności za społeczność, której   są uczestnikami.

 PRACA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4    W CZELADZI OPIERA SIĘ NA:

"Ucz się z wczoraj,

 Żyj dla dzisiaj,

Miej wiarę w jutro. „

  • tworzeniu szkoły na miarę XXI wieku,
  • osiąganiu wysokiej jakości nauczania i wychowania,
  • dostrzeganiu w każdym dziecku jego specjalnych potrzeb edukacyjnych, rozwijanie zdolności, pomoc w nauce, umacnianie wiary w siebie,
  • inspirowaniu do twórczego rozwoju nauczycieli i  uczniów,
  • zapewnieniu uczniom i pracownikom autentycznego bezpieczeństwa i tworzeniu dobrego klimatu do komunikacji interpersonalnej,
  • systematycznnym pozyskiwaniu środków finansowych,
  • organizowaniu konkursów przedmiotowych i tematycznych o różnym zasięgu,
  • stałym wypracowywaniu dobrych praktyk i doświadczeń w obszarze wykorzystywania TIK z jednoczesnym zachowaniem równowagi i harmonii procesu postępu technologicznego                                ze sprawdzonymi metodami nauczania,
  • ukierunkowaniu działań szkoły na współpracę i wymianę doświadczeń z innymi szkołami w mieście,  kraju i zagranicą, (udział w programach i projektach, aplikowanie do programów unijnych ),
  • ustawicznym poprawianiu estetyki szkoły oraz jej otoczenia,
  • pełnym zaangażowaniu rodziców,
  • współpracy ze środowiskiem likalnym,
  • organizowaniu przedsięwzięć o zasięgu pozaszkolnym, przy zaangażowaniu całej społecznośći szkoły,
  • promocji szkoły na zewnątrz,
  • profesjonalnym zarządzaniu i organizowaniu,
  • kierowaniu się sercem przy jednoczesnym zachowaniu prawa i dyscypliny.

Tworzymy:

  • Szkołę w realiach polskiej teraźniejszości, z myślą o jej europejskiej przyszłości, w myśl powiedzenia  „ Działaj lokalnie, myśl globalnie.”     
  • Szkołę kreatywną, rozwijającą, nowoczesną, uczącą tolerancji i pracy w grupie, w której każdy, uczeń, pracownik, czy rodzic, znajdą swoje miejsce.
  • Szkołę, która pielęgnuje wartości, takie jak: patriotyzm, poczucie odpowiedzialności ekologicznej i zdrowotnej, a także bezinteresowność i szeroko pojęty  

 

Dobra szkoła to instytucja, w której zrobiono wszystko co możliwe

dla stworzenia optymalnych warunków pracy i nauki każdego ucznia,

gdzie szanowane są prawa,

ale też egzekwowane obowiązki i odpowiedzialność każdego z jej uczestników…”

 

 

do góry